Frequently asked questions - FAQ

Här har vi samlat några vanligt förekommande frågor som kan hjälpa er i beslut om vad som blir bäst för er eller hur ni får svar något ni undrar. Skulle vi ha missat något ni söker svar på så kontaktar ni oss på [email protected] så gör vi vårt bästa för att besvara er fråga inom 24 timmar. Vanligtvis går det dock mycket fortare än så. Ni kan alltid känna er trygga i att vårt främsta mål är att er kundupplevelse är både trygg och inte avslutad förens ni är nöjda med ert köp. Det har varit en av våra styrkor sen dag ett och kommer alltid att förbli grunden i Jaktstil. 

What is your delivery time? 

Den normala leveranstiden är 1-3 arbetsdagar, men i ca 90% av fallen kommer beställningen fram dagen efter den skickats från oss och vi skickar med DHL. Lägger ni er beställning före klockan 10.00 en vardag så packas och skickas ditt paket samma dag. 

Where is my package? 

Ni får alltid en beställningsbekräftelse av oss på den mail ni angivit. När varan skickats ska ett till meddelande med uppgifter för spårning nå er på samma mail. Ni får även en notis på mobilen när paketet är framme hos ert ombud. Skulle detta mail ha uteblivet kan ni kontakta oss så ser vi självklart hur vi kan hjälpa er. 

 

Har ni någon fysisk butik eller kan jag komma och testa kläder på ert kontor?

Ja det har vi, två ställen! Ni kan besöka oss i vår butik på Linnégatan 76 i Stockholm, eller åka direkt till vårt centrallager i Kungsbacka för att testa och handla på plats. Men har du frågor om storlekar kan ni också alltid maila oss eller kolla in storleksguiden

I have bought the wrong size or regretted my purchase. Can I exchange or return the goods?

Självklart är det ett ja på båda scenariona. Hos oss har ni alltid 14 dagars öppet köp och ångerrätt på era varor, även på rabatterade produkter. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning för att ångerrätten ska gälla är dock att varan är oanvänd och oskadad när vi mottager den med lappar och/ andra skydd ej borttagna. Ni har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera hur varan fungerar inom rimliga gränser men varan får inte brukas. Vid en retur står kunden dock som ansvarig för kostnaden av returfrakten (69 kr vid användning av de av oss försedda returfraktsdokumenten). Meddela oss på [email protected] att ni ångrat ert köp och att ni tänkt skicka tillbaka produkten, då vet vi att ert paket är på väg och att ångerfristen inte löpt ut. Ni kan läsa mer här i våra köpvillkor

Can I return an item I bought at a reduced price? 

You are absolutely allowed to do so and the same conditions and policy apply as for the question above. 

How do I return an item? 

Enligt rutin ska det alltid skickas med ett utskrivet returfraktsdokument ni kan klistra på paketet och lämna in hos ett paketombud. Skulle det av någon anledning ha missats eller ni råkat slänga det så kontakta oss på [email protected] så bistår vi er självklart gärna med ett nytt. Med i paketet skickas även ett dokument där ni fyller i vilken vara ni vill returnera och orsak. Ni kan läsa mer här i våra köpvillkor

What is your return address?

Jaktstil Scandinavia AB 
Linnégatan 76
11523 Stockholm

I've returned an item and I'm wondering when my money will be refunded? 

Inom tre dagar från att vi mottagit ert paket påbörjas återbetalningsprocessen, men oftast samma dag. När returen är administrerad meddelas ni via den mailadress köpet genomfördes av. Vanligtvis når pengarna er inom 1-2 arbetsdagar efter det, men har det inte skett inom 5 arbetsdagar kan ni kontakta oss för att se status. Vid returer stor som ovan nämnt kunden för returfraktskostnaden och ett avdrag om 69 kr görs därför på återbetalningen. 

I have regretted my purchase. Can I just skip picking it up? 

Det går att göra på så vis då paketet efter vanligtvis 12 dagar automatiskt skickas tillbaka till oss. Däremot debiteras vi en extra avgift från speditören som du som kund står för vid outhämtat paket. Därmed kommer du som beställare att debiteras 250 kr för det ej uthämtade paketet. Det enklaste sättet är att bara klistra på den medföljande returfraktsedeln och lämna in paketet hos ombudet. Mer om det kan ni läsa om i våra köpvillkor.

How do I complain about a product that unfortunately did not meet my expectations?

Vi är gladeligen nog väldigt besparade från reklamationer men hjälper er självklart i frågan om det skulle uppstå. Kontakta oss på [email protected] med en så utförlig beskrivning som möjligt av problemet med när, hur och var det uppstod och gärna i kombination med bild. Det underlättar för oss att så fort som möjligt hjälpa er i ärendet.

How do I know which size to choose? 

Det är alltid en utmaning just med e-handel att få till rätt storlek. För det mesta nämner vi någonting om hur storleken uppfattas av oss och andra kunder i produktbeskrivningen. Vår storleksguide är dock oftast en väldigt bra vägledning för vilken storlek man ska välja. Utöver det kan ni självklart alltid kontakta oss på [email protected] för rådfrågning. 

How do I know that the order has gone through? 

En beställningsbekräftelse ska skickas ut automatiskt till er angivna mailadress. Görs inte det ber vi er kontakta oss på [email protected] så ser vi vad som kan ha skett. 

Can I stop an order that has not been sent? 

Har din order inte skickats kan ni kontakta oss på kundtjänst på [email protected] och vi kan i så fall försöka stoppa den eller om ni önskar göra en ändring i den. Har ordern inte skickats och hinner stoppas blir ni helt återbetalda. Notera dock att vi ibland har hög belastning på vår kundtjänst och gör vårt bästa för att besvara eller påbörja hantering av inkommande ärenden inom 24 timmar på vanliga arbetsdagar. Vid hög belastning finns det dock risk att det dröjer något mer och vi kan således inte garantera att ordern hinner stoppas eller ändras. 

Hur bokar man en jaktresa med er?

Ni kan fylla i formulären i anslutning till respektive resa eller kontakta oss på [email protected] för att ställa alla era frågor eller höra mer om priser, upplägg och alla våra resmål. 

Do you sell hunting clothes in large sizes?

Yes, that's right, you can buy hunting clothes in large sizes from us and if a particular product is not in your size, we will of course do our best to get it for you. Especially our British brands such as Alan Paine and Hoggs of Fife are large in size and many often go down a size from their "normal" size to fit as desired and we can therefore recommend them in the first place for those who are looking for hunting clothes in large sizes.

How do I unsubscribe from your newsletter? 

Vi skickar inte ut nyhetsbrev till folk som inte skrivit upp sig på dem eller aktivt valt att godkänna detta. Ni avslutar det enklast genom att trycka på den länk där det står "Unsubscribe me" eller "Avsluta prenumeration" som finns längst ned i mailet. 

Can we as a company or hunting team shop with you? 

Ja det går utmärkt. Vi har ingen särskild del i kassan för det så kontakta oss på [email protected] så bistår vi er med det. 

Can we get our logo or other printed with you as promotional clothing?

Ja det är inga problem och vi har hjälpt många nöjda kunder med det. Kontakta oss på [email protected] så tar vi det därifrån. Gället det fler än 10 varor gör ni det för självkostnadspris. Det kostar 800 kr att lägga upp och skapa er logotyp-profil och är det brodering eller tryck upp till 10 cm kostar det 35 kr styck. Kontakta oss för andra prisexempel eller frågor.

How do I use a discount code? 

Provided the discount code has not expired and is still valid, it should be entered in the field/box at the checkout where the discount code question appears. We rarely work with discount codes and it is not something that is given out easily. 

Can I order abroad? 

I dagsläget går det tyvärr inte att beställa till utlandet. Det är dock absolut någonting som kan komma att ändras i framtiden.

Jag har en fråga om min faktura. Hur går jag till väga? 

Har ni handlat med Klarna kan ni kontakta dem angående fakturafrågor på [email protected] Ni kan även ringa dem på 08-120 120 10 eller besöka deras hemsida för det. Har ni använt ett annat betalningsmedel kan ni kontakta oss på [email protected].

I would like to cooperate with you in some way, is that possible? 

Vi har idag ett ambassadörsprogram där vi arbetar med en del utvalda personer eller grupper. Oftast är de personer med någonting som utmärker dem i området jakt, fiske eller friluftsliv. Vi får dock många förfrågningar och kan tyvärr inte hoppa på alla initiativ till samarbeten. Tror ni att ni är rätt person för vårt nästa samarbete kan ni dock kontakta oss i chatten på vårt Instagramkonto eller skriva till [email protected].

 

Do you deliver to countries outside Sweden? 

We are now glad to open up for orders outside the Swedish market as well and have now included the whole EU in our shipping zone. 

Are there different rules for orders outside Sweden but within the EU?

Terms of service and termos of purchase are the same except the shipping cost, return cost and expected delivery time. 
Freight cost on orders below 2500 SEK:
Calculated at checkout.
Return cost on pre-booked return notes from Jaktstil Scandinavia AB and any of our shipping partners:
Cost price deduction will be made on the refund (no deduction when you administer and book your return on your own). 
Expected delivery time:
2-5 work days.