Häufig gestellte Fragen - FAQ

Här har vi samlat några vanligt förekommande frågor som kan hjälpa er i beslut om vad som blir bäst för er eller hur ni får svar något ni undrar. Skulle vi ha missat något ni söker svar på så kontaktar ni oss på [email protected] så gör vi vårt bästa för att besvara er fråga inom 24 timmar. Vanligtvis går det dock mycket fortare än så. Ni kan alltid känna er trygga i att vårt främsta mål är att er kundupplevelse är både trygg och inte avslutad förens ni är nöjda med ert köp. Det har varit en av våra styrkor sen dag ett och kommer alltid att förbli grunden i Jaktstil. 

Wie lange ist Ihre Lieferzeit? 

Den normala leveranstiden är 1-3 arbetsdagar, men i ca 90% av fallen kommer beställningen fram dagen efter den skickats från oss och vi skickar med DHL. Lägger ni er beställning före klockan 10.00 en vardag så packas och skickas ditt paket samma dag. 

Wo ist mein Päckchen? 

Ni får alltid en beställningsbekräftelse av oss på den mail ni angivit. När varan skickats ska ett till meddelande med uppgifter för spårning nå er på samma mail. Ni får även en notis på mobilen när paketet är framme hos ert ombud. Skulle detta mail ha uteblivet kan ni kontakta oss så ser vi självklart hur vi kan hjälpa er. 

 

Har ni någon fysisk butik eller kan jag komma och testa kläder på ert kontor?

Ja det har vi, två ställen! Ni kan besöka oss i vår butik på Linnégatan 76 i Stockholm, eller åka direkt till vårt centrallager i Kungsbacka för att testa och handla på plats. Men har du frågor om storlekar kan ni också alltid maila oss eller kolla in storleksguiden

Ich habe die falsche Größe gekauft oder meinen Kauf storniert. Kann ich die Ware umtauschen oder zurückgeben?

Självklart är det ett ja på båda scenariona. Hos oss har ni alltid 14 dagars öppet köp och ångerrätt på era varor, även på rabatterade produkter. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning för att ångerrätten ska gälla är dock att varan är oanvänd och oskadad när vi mottager den med lappar och/ andra skydd ej borttagna. Ni har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera hur varan fungerar inom rimliga gränser men varan får inte brukas. Vid en retur står kunden dock som ansvarig för kostnaden av returfrakten (69 kr vid användning av de av oss försedda returfraktsdokumenten). Meddela oss på [email protected] att ni ångrat ert köp och att ni tänkt skicka tillbaka produkten, då vet vi att ert paket är på väg och att ångerfristen inte löpt ut. Ni kan läsa mer här i våra köpvillkor

Kann ich einen Artikel zurückgeben, den ich zu einem reduzierten Preis gekauft habe? 

Dies ist absolut zulässig, und es gelten dieselben Bedingungen und Grundsätze wie bei der obigen Frage. 

Wie kann ich ein Produkt zurückgeben? 

Enligt rutin ska det alltid skickas med ett utskrivet returfraktsdokument ni kan klistra på paketet och lämna in hos ett paketombud. Skulle det av någon anledning ha missats eller ni råkat slänga det så kontakta oss på [email protected] så bistår vi er självklart gärna med ett nytt. Med i paketet skickas även ett dokument där ni fyller i vilken vara ni vill returnera och orsak. Ni kan läsa mer här i våra köpvillkor

Wie lautet Ihre Rücksendeadresse?

Jaktstil Scandinavia AB 
Linnégatan 76
11523 Stockholm

Ich habe einen Artikel zurückgeschickt und frage mich, wann ich das Geld zurückerhalten werde? 

Inom tre dagar från att vi mottagit ert paket påbörjas återbetalningsprocessen, men oftast samma dag. När returen är administrerad meddelas ni via den mailadress köpet genomfördes av. Vanligtvis når pengarna er inom 1-2 arbetsdagar efter det, men har det inte skett inom 5 arbetsdagar kan ni kontakta oss för att se status. Vid returer stor som ovan nämnt kunden för returfraktskostnaden och ett avdrag om 69 kr görs därför på återbetalningen. 

Ich habe meinen Kauf storniert. Kann ich es einfach vergessen, es abzuholen? 

Det går att göra på så vis då paketet efter vanligtvis 12 dagar automatiskt skickas tillbaka till oss. Däremot debiteras vi en extra avgift från speditören som du som kund står för vid outhämtat paket. Därmed kommer du som beställare att debiteras 250 kr för det ej uthämtade paketet. Det enklaste sättet är att bara klistra på den medföljande returfraktsedeln och lämna in paketet hos ombudet. Mer om det kan ni läsa om i våra köpvillkor.

Wie beschwere ich mich über ein Produkt, das meine Erwartungen leider nicht erfüllt hat?

Vi är gladeligen nog väldigt besparade från reklamationer men hjälper er självklart i frågan om det skulle uppstå. Kontakta oss på [email protected] med en så utförlig beskrivning som möjligt av problemet med när, hur och var det uppstod och gärna i kombination med bild. Det underlättar för oss att så fort som möjligt hjälpa er i ärendet.

Woher weiß ich, welche Größe ich wählen soll? 

Det är alltid en utmaning just med e-handel att få till rätt storlek. För det mesta nämner vi någonting om hur storleken uppfattas av oss och andra kunder i produktbeskrivningen. Vår storleksguide är dock oftast en väldigt bra vägledning för vilken storlek man ska välja. Utöver det kan ni självklart alltid kontakta oss på [email protected] för rådfrågning. 

Woher weiß ich, dass die Bestellung bearbeitet wurde? 

En beställningsbekräftelse ska skickas ut automatiskt till er angivna mailadress. Görs inte det ber vi er kontakta oss på [email protected] så ser vi vad som kan ha skett. 

Kann ich eine Bestellung stoppen, die noch nicht versandt wurde? 

Har din order inte skickats kan ni kontakta oss på kundtjänst på [email protected] och vi kan i så fall försöka stoppa den eller om ni önskar göra en ändring i den. Har ordern inte skickats och hinner stoppas blir ni helt återbetalda. Notera dock att vi ibland har hög belastning på vår kundtjänst och gör vårt bästa för att besvara eller påbörja hantering av inkommande ärenden inom 24 timmar på vanliga arbetsdagar. Vid hög belastning finns det dock risk att det dröjer något mer och vi kan således inte garantera att ordern hinner stoppas eller ändras. 

Hur bokar man en jaktresa med er?

Ni kan fylla i formulären i anslutning till respektive resa eller kontakta oss på [email protected] för att ställa alla era frågor eller höra mer om priser, upplägg och alla våra resmål. 

Verkaufen Sie Jagdbekleidung in großen Größen?

Ja, das stimmt, Sie können bei uns Jagdbekleidung in großen Größen kaufen und wenn ein bestimmtes Produkt nicht in Ihrer Größe vorhanden ist, werden wir natürlich unser Bestes tun, um es für Sie zu besorgen. Vor allem unsere britischen Marken wie Alan Paine und Hoggs of Fife haben große Größen und viele gehen oft eine Größe von ihrer "normalen" Größe herunter, um wie gewünscht zu passen, und wir können sie daher in erster Linie für diejenigen empfehlen, die Jagdbekleidung in großen Größen suchen.

Wie kann ich mich von Ihrem Newsletter abmelden? 

Vi skickar inte ut nyhetsbrev till folk som inte skrivit upp sig på dem eller aktivt valt att godkänna detta. Ni avslutar det enklast genom att trycka på den länk där det står "Unsubscribe me" eller "Avsluta prenumeration" som finns längst ned i mailet. 

Können wir als Unternehmen oder Jagdgesellschaft bei Ihnen kaufen? 

Ja det går utmärkt. Vi har ingen särskild del i kassan för det så kontakta oss på [email protected] så bistår vi er med det. 

Können wir unser Logo oder etwas anderes von Ihnen als Werbekleidung drucken lassen?

Ja det är inga problem och vi har hjälpt många nöjda kunder med det. Kontakta oss på [email protected] så tar vi det därifrån. Gället det fler än 10 varor gör ni det för självkostnadspris. Det kostar 800 kr att lägga upp och skapa er logotyp-profil och är det brodering eller tryck upp till 10 cm kostar det 35 kr styck. Kontakta oss för andra prisexempel eller frågor.

Wie kann ich einen Rabattcode verwenden? 

Vorausgesetzt, der Rabattcode ist nicht abgelaufen und noch gültig, sollte er während des Bestellvorgangs in das Feld eingegeben werden, in dem die Frage nach dem Rabattcode erscheint. Wir arbeiten selten mit Rabattcodes und es ist nicht etwas, das leicht vergeben wird. 

Kann ich im Ausland bestellen? 

I dagsläget går det tyvärr inte att beställa till utlandet. Det är dock absolut någonting som kan komma att ändras i framtiden.

Jag har en fråga om min faktura. Hur går jag till väga? 

Har ni handlat med Klarna kan ni kontakta dem angående fakturafrågor på [email protected] Ni kan även ringa dem på 08-120 120 10 eller besöka deras hemsida för det. Har ni använt ett annat betalningsmedel kan ni kontakta oss på [email protected].

Ich würde gerne in irgendeiner Weise mit Ihnen zusammenarbeiten, ist das möglich? 

Vi har idag ett ambassadörsprogram där vi arbetar med en del utvalda personer eller grupper. Oftast är de personer med någonting som utmärker dem i området jakt, fiske eller friluftsliv. Vi får dock många förfrågningar och kan tyvärr inte hoppa på alla initiativ till samarbeten. Tror ni att ni är rätt person för vårt nästa samarbete kan ni dock kontakta oss i chatten på vårt Instagramkonto eller skriva till [email protected].

 

Do you deliver to countries outside Sweden? 

We are now glad to open up for orders outside the Swedish market as well and have now included the whole EU in our shipping zone. 

Are there different rules for orders outside Sweden but within the EU?

Terms of service and termos of purchase are the same except the shipping cost, return cost and expected delivery time. 
Freight cost on orders below 2500 SEK:
Calculated at checkout.
Return cost on pre-booked return notes from Jaktstil Scandinavia AB and any of our shipping partners:
Cost price deduction will be made on the refund (no deduction when you administer and book your return on your own). 
Expected delivery time:
2-5 work days.