Frakt & Leveranser
-
Den normala leveranstiden är 1-3 arbetsdagar, men i 90% av fallen kommer beställningen fram dagen efter den skickats från oss och vi skickar med DHL. Lägger ni er beställning före klockan 10.00 en vardag så packas och skickas ditt paket samma dag.
-
Fraktkostnaden är 49 kronor om köpet understiger 1000 kr. Vi erbjuder fri frakt på alla ordrar över 1000 kronor.
-
Vi jobbar med DHL och har dagliga upphämtningar av paket (mån-fre under ordinarie arbetsdagar).
-
Ni får alltid en beställningsbekräftelse av oss på den mail ni angivit. När varan skickats ska ett till meddelande med uppgifter för spårning nå er på samma mail. Ni får även en notis på mobilen när paketet är framme hos ert ombud. Skulle detta mail ha uteblivet kan ni kontakta oss på[email protected]så ser vi självklart hur vi kan hjälpa er.
Retur, Reklamation & Ångrat köp
-
Enligt rutin ska det alltid skickas med ett utskrivet returfraktsdokument ni kan klistra på paketet och lämna in hos ett paketombud. Skulle det av någon anledning ha missats eller ni råkat slänga det så kontakta oss på [email protected] så bistår vi er självklart gärna med ett nytt. Med i paketet skickas även ett dokument där ni fyller i vilken vara ni vill returnera och orsak. Vänligen notera att vi inte erbjuder fria returer utan du som konsument står för returfraktkostnaden och ansvarar för paketet tills dess att returen nått oss. Ni kan läsa mer här i våra köpvillkor.
-
Självklart är det ett ja på båda scenariona. Hos oss har ni alltid 14 dagars öppet köp och ångerrätt på era varor, vilket även gäller på rabatterade produkter. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning för att ångerrätten ska gälla är dock att varan är oanvänd och oskadad när vi mottager den med lappar och/ andra skydd ej borttagna. Ni har rätt att öppna förpackningen för att kontrollera hur varan fungerar inom rimliga gränser men varan får inte brukas. Vid en retur står kunden dock som ansvarig för kostnaden av returfrakten (69 kr vid användning av de av oss försedda returfraktsdokumenten). Meddela oss på [email protected] att ni ångrat ert köp och att ni tänkt skicka tillbaka produkten, då vet vi att ert paket är på väg och att ångerfristen inte löpt ut. Ni kan läsa mer här i våra köpvillkor.
-
Det får ni absolut göra och här gäller samma förutsättningar och policy som på frågan ovan.
-
Jaktstil Scandinavia AB
Att: c/o Scandi Gruppen AB
Energigatan 19
434 37 Kungsbacka
-
Inom tre dagar från att vi mottagit ert paket påbörjas återbetalningsprocessen, men oftast samma dag. När returen är administrerad meddelas ni via den mailadress köpet genomfördes av. Vanligtvis når pengarna er inom 1-2 arbetsdagar efter det, men har det inte skett inom 5 arbetsdagar kan ni kontakta oss för att se vad som pågår. Vid returer står som ovan nämnt kunden för returfraktskostnaden och ett avdrag om 69 kr görs därför på återbetalningen.
-
Vi erbjuder inte kostnadsfria returer och du som kund ansvarar för paketet tills dess att det nått oss i retur. Vid användning av medföljande returfraktsedel görs ett avdrag om 69 kronor för returfraktkostnad. Önskar ni byta en produkt med ett värde över 800 kronor erbjuder vi kostnadsfria byten.
-
Det går att göra på så vis då paketet efter vanligtvis 12 dagar automatiskt skickas tillbaka till oss. Däremot debiteras vi en extra avgift från speditören som du som kund står för vid outhämtat paket. Därmed kommer du som beställare att debiteras 200 kr för det ej uthämtade paketet. Det enklaste sättet är att bara klistra på den medföljande returfraktsedeln och lämna in paketet hos ombudet. Mer om det kan ni läsa om i våra köpvillkor.
-
Vi är gladeligen nog väldigt besparade från reklamationer men hjälper er självklart i frågan om det skulle uppstå. Kontakta oss på [email protected] med en så utförlig beskrivning som möjligt av problemet med när, hur och var det uppstod och gärna i kombination med bild. Det underlättar för oss att så fort som möjligt hjälpa er i ärendet.
Produktfrågor
-
Det är alltid en utmaning just med e-handel att få till rätt storlek. För det mesta nämner vi någonting om hur storleken uppfattas av oss och andra kunder i produktbeskrivningen. Vår storleksguide är dock oftast en väldigt bra vägledning för vilken storlek man ska välja. Utöver det kan ni självklart alltid kontakta oss på [email protected] för rådfrågning.
-
Ja det stämmer, hos oss kan ni köpa jaktkläder i stora storlekar och finns en särskild produkt inte i er storlek gör vi såklart gärna vårt bästa för att få tag på den åt er. Särskilt våra brittiska varumärken som Alan Paine och Hoggs of Fife är stora i storleken och många går ofta ned en storlek från sin "normala" storlek för att de ska sitta som önskat och vi kan därför rekommendera dem i första hand för den som om är på jakt efter jaktkläder i stora storlekar.
Orderfrågor
-
En beställningsbekräftelse ska skickas ut automatiskt till er angivna mailadress. Görs inte det ber vi er kontakta oss på [email protected] så ser vi vad som kan ha skett.
-
Har din order inte skickats kan ni kontakta oss på kundtjänst på [email protected] och vi kan i så fall stoppa den eller om ni önskar göra en ändring i den. Har ordern inte skickats och hinner stoppas blir ni helt återbetalda. Notera dock att vi ibland har hög belastning på vår kundtjänst och gör vårt bästa för att besvara eller påbörja hantering av inkommande ärenden inom 24 timmar på vanliga arbetsdagar. Vid hög belastning finns det dock risk att det dröjer något mer.
Övrigt
-
Vi skickar inte ut nyhetsbrev till folk som inte skrivit upp sig på dem eller aktivt valt att godkänna detta. Ni avslutar det enklast genom att trycka på den länk där det står "Unsubscribe me" eller "Avsluta prenumeration" som finns längst ned i mailet. Ni kan annars maila direkt till oss och ange vilken mailadress ni önskar ska tas bort så gör vi det manuellt.
-
Ja det går utmärkt. Vi har ingen särskild del i kassan för det så kontakta oss på [email protected] så bistår vi er med det.
-
Ja det är inga problem och vi har hjälpt många nöjda kunder med det. Kontakta oss på [email protected] så tar vi det därifrån. Gället det fler än 10 varor gör ni det för självkostnadspris. Det kostar 800 kr att lägga upp och skapa er logotyp-profil och är det brodering eller tryck upp till 10 cm kostar det 39 kr styck. Kontakta oss för andra prisexempel eller frågor.
-
Förutsatt att rabattkoden inte gått ut och fortsatt är giltig ska den skrivas in i det fält/ruta vid betalningsprocessen där fråga om rabattkod dyker upp. Vi jobbar sällan med rabattkoder och det är ingenting som ges ut utan vidare.
-
Ja, det går att beställa till utlandet.
-
Har ni handlat med Klarna kan ni kontakta dem angående fakturafrågor på [email protected]. Ni kan även ringa dem på 08-120 120 10 eller besöka deras hemsida för det. Har ni använt ett annat betalningsmedel kan ni kontakta oss på [email protected].
-
Vi har idag ett ambassadörsprogram där vi arbetar med en del utvalda personer eller grupper. Oftast är de personer med någonting som utmärker dem i området jakt, fiske eller friluftsliv. Vi får dock många förfrågningar och kan tyvärr inte hoppa på alla initiativ till samarbeten. Tror ni att ni är rätt person för vårt nästa samarbete kan ni dock kontakta oss i chatten på vårt Instagramkonto eller skriva till [email protected].