Returer

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp utan speciell anledning inom 30 dagar från det att du mottagit din beställning. Varan behöver vara oanvänd, oskadad och alla lappar ska sitta kvart. Fyll i den medskickade retursedeln och skicka tillbaka varan till oss. Tänk på att du alltid står för risken vid transport. Vid retur av ångrade köp står du som kund för frakten. Ett avdrag motsvarande fraktkostnaden görs därmed när vi bistår er assistans med förbetald fraktsedel. Så fort vi har fått tillbaka varorna till vårt lager så sköter Klarna återbetalningsdelen. Gäller det exempelvis byte av storlek så är det samma tillvägagångssätt. Skicka tillbaka det du inte vill ha till oss och gör en notering på medföljande retursedeln vad du önskar byta till.

Köpvillkor

Här hittar du våra allmäna villkor. 

Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 1000 kronor, och har normalt en beräknad leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Beställ före 13.30 så packar och skickar vi ditt paket samma dag. 

Beställning

Vi erbjuder fri frakt på beställningar över 1000 kronor, och ordrar har normalt en beräknad leveranstid på 1-3 arbetsdagar. Fraktkostnad beräknas annars på vikt (snittkostnad 49 kr). Beställning görs på vår hemsida www.jaktstil.se. Om du är osäker på hur du beställer från oss, maila gärna vår kundtjänst på info@jaktstil.se. Det är vår målsättning att besvara alla mail inom 24 timmar, måndag-fredag. Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att namn och personnummer registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket.

Priser och produktbilder

Samtliga priser anges i svenska kronor inklusive moms. En eventuell fraktkostnad tillkommer, beroende på beloppet du beställer för. 

Produktbilderna på hemsidan garanterar inte att varans exakta utseende och beskaffenhet återges. Vi reserverar oss för eventuella fel i produktinformationen och förbehåller oss rätten att ändra produktinformation och priser utan föregående avisering.

Jaktstil Scandinavia AB reserverar sig för eventuella fel i pris- och produktinformation eller i övrigt på hemsidan. Vid eventuella felaktigheter förbehålls Jaktstil Scandinavia AB rätten att korrigera detta i efterhand. Vi reserverar oss för prisjusteringar, slutförsäljning, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida eller i våra annonser. Vi förbehåller oss rätten att annullera felaktiga ordrar. 

Personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du vår integritetspolicy gällande personuppgifter som du kan läsa här ovan. Därmed godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du kan förvänta dig av oss. Enligt GDPR (dataskyddsförordningen) har du rätt att få den information som vi har samlat och registrerat om dig. Om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Hör av dig till vår kundtjänst via mail eller telefon så hjälper vi dig. 

Informationen du lämnar om dig själv används av Jaktstil Scandinavia AB och våra samarbetspartners för betalning och leverans.

Vi förbehåller oss rätten att annullera ordrar som innehåller felaktiga personuppgifter och/eller där kunden har betalningsanmärkningar. 

Copyright

Allt innehåll på domänen www.jaktstil.se, så som text, grafik, logotyper, bilder, ljudklipp, digitala nedladdningar och annan mjukvara tillhör Jaktstil Scandinavia AB eller våra leverantörer och är skyddat av svenska och internationella upphovsrättslagar.

Frakt och leverans

Leveranstiden för paket inom Sverige är normalt 1-3 arbetsdagar, och vi erbjuder fri frakt på alla ordrar över 1000 kronor. Fraktkostnaden för paket under 1000 kronor, räknas ut i slutet av köpprocessen och beror bl.a. på produktens vikt (snittkostnad 49kr). Jaktstil Scandinavia AB använder olika fraktlösningar för att leverera varor. Vi hanterar normalt din order inom ett dygn (helgfria vardagar) från beställning fram tills dess att varan lämnar vårt lager, förutsatt att vi har varan i lager. När varan har lämnat vårt lager övergår leveransansvaret till speditör som levererar din order inom utsatt tid. Jaktstil Scandinavia AB kan inte lämna någon förseningsgaranti för varor som inte finns i lager vid beställningstidpunkt eller för varor som lämnat vårt lager. Det betyder att den totala leveranstiden innan varan når dig kan bli längre än vad som anges som normalt.

Till vissa delar av Norrland och till Gotland levererar speditören med en dags fördröjning, denna är inte inräknad i den beräknade leveranstid vi anger på hemsidan. Detta rör till exempel vissa orter med postnummer som börjar på 82-84, 86-89 samt 91-98.

Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt för oss att fullfölja beställningen, till exempel om vår leverantör inte kan fullfölja sitt åtagande till oss. Kontakta vår kundtjänst om du önskar häva ditt köp. 

Betalning

I kassan kan du välja mellan olika betalsätt. Du kan läsa mer om dem här.

Jaktstil Scandinavia AB har rätt att göra en kreditkontroll där så krävs för att kunna bevilja kredittid. Som kund förbinder du dig att betala inom utsatt tid för valt betalsätt. Betalning efter förfallodatum kan leda till dröjsmålsavgifter och ränta. 

Ångerrätt och retur

Som kund har du alltid en lagstadgat ångerrätt på 14 dagar. När du handlar hos oss har du en utökad ångerrätt på 30 dagar. Ångerfristen börjar löpa från den dag du mottagit varan. En förutsättning för att ångerrätten ska gälla är dock att varan är oanvänd och oskadad när vi mottager den. Ni har rätt att utan kostnad öppna förpackningen för att kontrollera hur varan fungerar inom rimliga gränser men varan får inte användas ovårdat. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning. 

Hör av dig till vår kundtjänst genom mail eller telefon med följande information: 

I) ordernummer (finns i din orderbekräftelse, på följesedeln eller fakturan)

II) ditt namn och kontaktuppgifter

III) antal och namn på de produkter som önskas returneras

Jaktstil Scandinavia AB vill bekräfta returen och att ångerfristen inte har passerats innan varorna skickas tillbaka. Ni har 30 dagar på er att returnera varan från det att meddelandet om ånger har skickats. Ni har dock ovillkorlig ångerrätt och behöver inte invänta vårt besked. Vi rekommenderar att returen sker med Posten varubrev eller Posten Företagspaket. Kunden står för returkostnad enligt Postens portotabell och har ansvaret för varan till dess den har kommit oss tillhanda. Returer får inte skickas som postförskott eller frisvar. Vid retur av ångrat köp står du som kund för frakten. Ett avdrag motsvarande fraktkostnaden görs därmed när vi bistår er assistans med en förbetald fraktsedel.

Vår returadress är 

Jaktstil Scandinavia AB
C/O 1337 Logistics AB
Bredastensvägen 20
331 44 Värnamo

Återbetalning

Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum. Det gör du på klarna.se eller genom att ringa 08-120 120 10. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 14 dagar enligt Distansavtalslagen. Om du har betalat med faktura eller direktbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

Ej uthämtade paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad etc). Därför tar vi ut en avgift om 200 kr om ett paket inte hämtas ut. Försändelsen ligger hos postombudet i 14 dagar innan den returneras till oss. Observera därför att om du ångrar ett köp och vill returnera varan, behöver du först hämta ut paketet och därefter returnera enligt beskrivning ovan. 

Reklamation

Om du har fått en defekt eller felexpedierad vara ber vi dig att omgående kontakta vår kundtjänst via mail eller telefon. Beskriv felet så utförligt som möjligt. Om vi inte kan lösa problemet får du naturligtvis reklamera produkten. Att göra en reklamation innebär att du kontaktar oss och berättar att du inte är nöjd med en vara som du har köpt. Du berättar också varför du inte är nöjd.

Tänk på det här

För att du ska kunna reklamera varan ska felet vara ursprungligt, det vill säga det ska ha funnits när du fick varan. Ett ursprungligt fel behöver inte nödvändigtvis visa sig direkt när du fått varan. Det kan vara ett ursprungligt fel även om det visar sig efter en viss tid.

Normalt slitage faller inte in under ursprungliga fel, och du får inte heller själv ha orsakat felet.

Du har rätt att göra en reklamation av en vara i tre år efter att du tagit emot den.

Dina rättigheter vid fel på vara

Om det visar sig vara ett ursprungligt fel kan du ha rätt att:

  • Få varan reparerad (avhjälpande)
  • Få en likvärdig, felfri vara (omleverans)
  • Få avdrag på priset
  • Häva köpet
  • Hålla inne med betalningen
  • Få skadestånd

Du kan inte ställa alla krav på samma gång. Vi har i regel rätt att försöka laga den defekta varan eller skicka en ny vara. Som konsument kan du alltså inte kräva en hävning och pengarna tillbaka direkt, utan vi måste först ges möjlighet att åtgärda felet.

Det är viktigt att du kontaktar oss och berättar om felet så snart som möjligt. Om du reklamerar inom två månader räknas det alltid som att det har skett i rätt tid.

Det är alltid du som måste kunna visa att varan faktiskt är felaktig. Under de första sex månaderna efter köpet av en vara är det vi som säljare som ska bevisa att felet inte fanns från början. När det har gått mer än sex månader måste du kunna bevisa att det är ett ursprungligt fel på varan.

Vid en godkänd reklamation har konsumenten rätt att få tillbaka samtliga kostnader och kan även kräva ersättning för andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen, som exempelvis returfrakt. Konsumenten måste dock alltid minska sin skada.

Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: http://www.arn.se/

Box 174, 10123 Stockholm

ARN på andra språk: http://www.arn.se/other-languages/

EU ODR: http://ec.europa.eu/odr